Самоосвіта приведе Вас до успіху



Особливості роботи з обдарованими учнями

 Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: “Як знайти та визначити обдарованість?”. Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання. Детальніше:

Шляхи реалізації творчого потенціалу учнів.

Розвиток обдарованості в процесі науково-дослідницької роботи. 

Основою розвитку навчальних закладів є формування творчої особистості, індивідуальна робота з обдарованими дітьми, які вирізняються насамперед високим інтелектом, що є наслідком як природних здібностей, так і сприятливих умов виховання.
Обдаровані діти – дуже цінна, але досить тендітна частина нашого суспільства й у своєму розвитку можуть наражатися на особливий ризик. Тому розвиток і виховання обдарованих дітей – завдання, що потребує узгоджених дій багатьох фахівців: директора, завуча, психолога, учителів, батьків. Першочергове завдання їх – виявити обдарованих дітей, допомогти їм не загубитися в «сірій масі» учнів.





 Есемеснути герою, твітнути автору, або нетрадиційні види письмових робіт з української літератури

   Написати листа герою чи авторові книжки, як виявляється, учням не так вже й легко. Мабуть, через те, що ми, дорослі й діти, пишемо листи, адресовані близьким людям, друзям, коханим, членам сім'ї, на папері все рідше й рідше. Краще підліткам вдається спілкуватися між собою та з дорослими за допомогою різноманітних гаджетів.

    Ось ці їх вміння  можна використати на уроках української літератури.
    Як відомо, повідомлення, що передаються електронним шляхом, мають певні обмеження. Наприклад, кількість символів у смс не може перевищувати 70, у записах Twitter - 140.
    То ж пропонуємо учням написати смс літературному герою. Для цього використовуємо відповідний шаблон. Зазначаємо, що символами вважають не тільки букви, розділові знаки, але й пробіли; знаку перенесення слів не використовуємо. Традиційні скорочення вживаємо чи не вживаємо. А головне -  символів повинно бути 70, не більше й не менше.
    Повідомлення за правилами Twitter на 140 символів теж можна обумовити обмеженнями, що викладалися вище. Пропонуємо учням, зважаючи на них, скажімо, написати листа автору, критику, видавцеві. Знову  скористаємося трафаретом.
    До речі, зараз  слушна нагода скористатися такими нетрадиційними видами письмових робіт - закінчуємо вивчати повість Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" . Джерело:



Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

Апробовано спосіб інтеграції деяких сучасних технологій навчання у розвитку творчої особистості учня на уроках словесності.
'Опис та презентація досвіду роботи вчителя української мови та літератури вищої категорії, старшого вчителя Балабинської гімназії "Престиж" Запорізького району Запорізької області Пересунько Тетяни Миколаївни. Посилання:

Поняття “здоров’язберігаючі технології” та їх класифікації

І.В. Волкова, завідувач науково-методичної лабораторії
 з проблем виховання здорового способу життя ХОНМІБО
 Сучасна освіта характеризується широким впровадженням технологічного підходу. І це є об’єктивним процесом, новим етапом в еволюції освіти, на якому будуть переглянуті підходи до супроводу і забезпечення процесу природного розвитку дитини.
Поняття “технологія” в педагогіку прийшло з виробництва, де визначається як сукупність різних елементів, зокрема прийомів, операцій, дій, процесів та їхню послідовність, тобто це своєрідна майстерність людини. Таким чином “технологія” виступає як алгоритм за допомогою якого отримується запланований результат.
У кінці 70-их роках минулого століття збільшується увага до педагогічної технології і на Україні. Однак і на сьогодні стосовно поняття “педагогічна технологія” єдиної думки науковців поки що не існує. У науковій літературі зустрічається понад 300 тлумачень цього поняття в залежності від того як автор уявляє собі структуру й складові освітнього технологічного процесу. Але їх об’єднує те, що всі автори єдині у визначенні мети педагогічної технології – це підвищення ефективності навчально-виховного процесу і гарантування досягнення учнями запланованих результатів навчання.
За визначенням ЮНЕСКО, педагогічна технологія – це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів і їх взаємодії, що своїм завданням вважає оптимізацію форм освіти. Посилання:

Використання фреймових структур на уроках української мови та літератури
               У формуванні людини чільне місце належить мові. Вона найглибше пронизує свідомість, підсвідомість людини та доносить величезну частку інформації про зовнішнійсвіт. Через мову людина усвідомлює своє „Я” і наповнює його відповідним змістом. Тому на сучасному етапі особливого значення набуває оптимізація навчально-виховного процесу, що досягається ефективним використанням на уроці як нових, так і традиційних методів роботи з учнями. Проте, незважаючи на актуальність проблеми, методи навчання не знайшли досі належного висвітлення у дидактиці та окремих методиках. Сучасне українське суспільство гостро потребує реального впровадження українсько їмови як державної у широкий громадський загал, адже державний статус мови передбачає її пріоритетне використання в усіх сферах суспільного життя. Водночас українська мова є запорукою збереження й формування національних цінностей. Посилання:

Фреймовий підхід при вивченні української мови
Підбірка тематичних фреймів у вигляді статистичної опорної схеми.
Подання лексичного, граматичного матеріалу у вигляді фреймів дозволяє істотно підвищити якість і швидкість навчання учнів. Доцільно використовувати учителям-мовникам при подачі нового матеріалу на основі блоків.
Автор: Матюхіна Олена Михайлівна, учитель української мови і літератури,
Новодачинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  Посилання:

Возможно, компьютер никогда не заменит учителя

В начале 1960-х годов в одной из лабораторий США шла работа над проектом, который имел огромные потенциальные возможности для реформирования образования. Профессор Дональд Битцер, инженер-электрик из университета в Иллинойсе, создает одну из первых в мире обучающих машин. Уже к 1972 году разработанное им программное обеспечение вышло за рамки одного контрольного класса и начинает использоваться по всей Америке.С разрастанием таких тенденций в обществе одновременно усилились определенные спекуляции и опасения, сможет ли компьютер заменить преподавателя.«Компьютеры в то время рассматривались как гигантские мозги для того, чтобы контролировать нашу жизнь», ‑ говорит историк Брайан Дир. Программное обеспечение, разработанное Битцером, известно как логическое программирование автоматизированных процессов обучения «Платон», ставило своей целью давать учащимся ответы на возникающие вопросы с помощью шестидюймовых черно-белых экранов монитора. (Идея Битцера заключалась в возможности вывода на дисплей не только текстовой, но и графической информации, что существенно расширяло возможности обучения, ‑ ред.) Посилання:

Розвиток творчих здібностей на уроках української мови та літератури

Про творчість говорять і пишуть багато. І на це є свої причини. Розвиток суспільства у нових умовах ставить завдання-формування творчого потенціалу особистості. Але саме поняття "творчість" кожен з нас розуміє по-різному. Для одного учителя творчий підхід до навчання-це здібність учня творчо розвивати та доповнювати його (вчителя) точку зору. А для іншого-це вміння учня мати й відстоювати іншу (часто протилежну) точку зору. А що ж таке творчість з наукової точки зору? Творчість - це сукупність різних здібностей людини. Творче мислення - це своєрідний експеримент індивідуального характеру з використанням традиційного логічного мислення та фантазії. При творчій роботі відбувається кілька складних розумових процесів, але людина цього не усвідомлює. Зазвичай, людина не замислюється над тим, якими здібностями вона володіє. Тому змалку необхідно спонукати дитину до участі в різних заходах, що сприятимуть розвитку її творчих здібностей. Посилання:

Особистісно орієнтоване навчання української літератури: наукові підходи і практична реалізація

У статті розкрито питання науково-методичних аспектів особистісно орієнтованого навчання, проблем і перспектив впровадження особистісно орієнтованого навчання та виховання у процесі вивчення української літератури, а також технології особистісно орієнтованого уроку літератури. Ключові слова:   цілі особистісно орієнтованого навчання, етапи особистісно орієнтованого навчання, етапи оволодіння діяльнісними вміннями, методи інтерактивного особистісно орієнтованого навчання. Провідні держави світу приділяють суттєву увагу питанню розвитку компетентної особистості. Сучасній українській державі потрібні освічені, активні, творчі громадяни, що обумовлює актуальність впровадження особистісно орієнтованого підходу у систему загальної середньої освіти. Особистісно орієнтоване навчання, на думку вітчизняних і зарубіжних дослідників, є перспективним з низки причин. «Освіта України – це освіта для людини, – визначено у Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи. – Її стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити» [6]. Розв’язання цього завдання передбачає психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів навчання, спрямованого насамперед на розвиток особистості учня, яка є ключовою в особистісно орієнтованому навчанні. Посилання:


Особистісно-зорієнтовне навчання мови та літератури


Термінологічний словник
Педагог-фасилітатор - педагог, який працює в системі особистісно орієнтованої педагогіки, сповідує заохочення й довіру як вираження особистісної впевненості в можливостях і здібностях учнів, підтримує їхню відкритість власним думкам і переживанням.
Особистісно   орієнтоване  виховання -  особистісно-професійна діяльність педагога, яка передбачає розвиток самостійності, ініціативи, самодіяльності вихованців, перевага надається такій діяльності вихователя, яка буде спрямовувати саморозвиток дитини, створювати їй ситуацію успіху та впевненості в собі.
Особистісно  зорієнтоване виховання - це утвердження людини як найвищої цінності, навколо якої ґрунтуються всі інші суспільні пріоритети . Посилання:



Особистісно-орієнтоване навчання як умова успішного розвитку та саморозвитку особистості студента

Державна національна програма "Освіта" (Україна ХХІ ст.), Закон України "Про освіту" проголошують освітні пріоритети забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку людини як особистості та найбільшої цінності суспільства, формування у неї цілісної картини світу, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, що спонукає до реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні. Посилання:


Типи аналізу літературного твору у шкільному курсі світової літератури
Пізнавальна діяльність учня на уроці світової літератури може бути ефективною лише у тому разі, якщо у викладанні цього предмета учитель спиратиметься на науку про нього, зокрема на знання шляхів і видів аналізу художнього тексту. Якщо учитель матиме чіткі знання про літературознавчі види аналізу художнього тексту, це допоможе йому обрати такі шляхи вивчення твору, які найбільш притаманні дослідженню художньої природи цього твору, адекватній їй, що й забезпечує, врешті-решт, ефективність уроку світової літератури.
Проблема аналізу художнього твору була і залишається провідною в системі літературної освіти школярів. Така прискіплива увага до аналізу художнього твору в школі – не випадковість, адже він безпосередньо вторгається в читацьке світосприйняття учня. Посилання:




ВИКОРИСТАННЯ ПООБРАЗНОГО АНАЛІЗУ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Пообразний шлях аналізу літературного твору – це система аналітичних заходів, яка передбачає ґрунтовне вивчення образної системи художнього твору з метою виявлення ідейно-художньої концепції твору. Пообразний аналіз вимагає від учителя сконцентрувати основну увагу на образах героїв, через які розкривається ідейний зміст художнього твору. Ключові слова пообразного аналізу: аналіз образів, прийоми творення, риси характеру, таблиця характеристики персонажа, образні та поняттєві узагальнення.
Автор: 
Пилипенко Людмила Андріївна
вчитель української мови та літератури
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Смілянської міської ради Черкаської області

ВПРАВИ-ТРЕНІНГИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Кожен вчите готуючись до уроку ставить для себе декілька питань: чому навчити учнів і як це зробити, як сформувати їхній духовний світ.     Успішність навчально-виховного процесу, висока якість уроку досягається саме завдяки використанню нестандартних технологій одним із таких є урок – тренінг. Посилання:

Застосування інноваційних технологій для розвитку креативної особистості учня на уроках української мови та літератури
Автор:
Марченко Віра Степанівна, вчиитель української мови та літератури
Ватутінська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1Ватутінської міської ради Черкаської області

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВЕБ 2.0 В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
Богданова Ольга Олексіївна
вчитель інформатики
Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Новоодеської районної ради
Миколаївської області

СЛУЖБА GOOGLE SITES ЯК ЗАСІБ УЗАГАЛЬНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ ВЧИТЕЛЯ
К. Р. Колос
Україна, м. Київ, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України


Комунальний заклад "Грузький навчально-виховний комплекс"
Майстер-клас з української мови для молодих спеціалістів, вчителів української мови та літератури
Підготувала: Штилюк Наталя Миколаївна,заступник директора з навч.-вих. роботи,
вчитель української мови та літератури,спеціаліст вищої категорії, звання «вчитель-методист»





















Немає коментарів:

Дописати коментар