четвер, 23 квітня 2015 р.

Педагогічна спадщина Г. Ващенка



23 квітня 1878 року народився Григорій Григорович Ващенко  – один із творців української освітньо-виховної системи. 
Глибоко вивчивши історію та педагогічний досвід українського народу, Ващенко вибрав звідти все найкраще і створив у творі "Виховний ідеал" яскравий образ виховного ідеалу української людини. 
Цей ідеал побудований на двох головних принципах: християнської моралі та української духовності. 
Ващенко став творцем української національної системи освіти.  Невід’ємною частиною національної системи освіти називає родинне виховання, що обумовлює необхідність психологічних і педагогічних знань для батьків.
Ващенко запропонував наступну структуру системи освіти у вільній Україні:
1. Передошкільне і дошкільне виховання: материнський догляд або ясла (до 3-х років), дитячий садок (з 3 до 6-ти років);
2. Початкова школа (від 6 до 14-ти років);
3. Середня школа: класична гімназія, реальна школа, середні технічні школи, учительська семінарія, середня агрономічна школа, середня медична школа (від 14 до 18-ти років);
4. Висока школа: університет, високі технічні школи, педагогічний інститут, академія мистецтва, консерваторія, військова академія (від 18 до 23-х років);
5. Позашкільна освіта;
6. Науково-дослідні установи: академія наук, академія педагогічних наук.
Для повноти виховного процесу Ващенко вказує на необхідність зв’язку між школою, родиною і виховними молодіжними організаціями. В утвердженні твердих моральних законів, без яких суспільство піддається розкладові, педагог важливу роль відводить релігійному вихованню і церкві.

Немає коментарів:

Дописати коментар